1402-02-11 00:28
400
0
84748
وصیتنامه «شهید موسی سلیمان»:

وظیفه‌ام انجام یک تکلیف شرعی است+دستخط شهید

وظیفه تمام مسلمانان است که به جبهه‌ها بشتابند و از اسلام و قرآن دفاع کنند چون این یک تکلیف شرعی است.

به گزارش گلستان ما، شهید موسی سلیمان يكم مرداد ۱۳۴۶، در روستای قلي‌تپه از توابع شهرستان مينودشت به دنيا آمد. پدرش عباسعلي، كشاورز بود و مادرش ربابه نام داشت. دانش‌آموز دوم راهنمايي بود. به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. يازدهم آذر ۱۳۶۲، با سمت فرمانده گروهان در تپه كله‌قندی گيلانغرب هنگام درگيري با نيروهاي عراقي بر اثر اصابت تركش به دست و پا، شهيد شد. مزار وي در گلزار شهداي زادگاهش واقع است. برادر وي مصطفي نيز به شهادت رسيده است.

«شهید موسی سلیمان»؛ وظیفه ام انجام یک تکلیف شرعی بود...+دستخط شهید

فرازهایی از وصیتنامه «شهید موسی سلیمان»:

با درود و سلام فراوان به رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی و حامی مستضعفان جهان امام خمینی و با سلام و درود فراوان به پاسداران جان بر کفان کمیته‌های انقلاب اسلامی ایران و برادران رزمنده ارتشی و سپاهی و بسیجی و نیروی مردمی.

سلام و درود خداوند بر چنین پدران و مادرانی که فرزندان خود را به جبهه‌های حق علیه باطل می‌فرستند. تا با دژخیمان صدامی کافر بجنگند.

پدرم دوست دارم که شما در خانه هستید به رزمندگان و امام دعا کنید. پدر عزیزم دعا کن. همه به سلامتی برگردند و من هم برگردم من و دیگر رزمندگان در انتظار دعاهای شما پدران و مادران هستیم.

پدرم و مادرم و خواهرانم و برادرانم، اصلاً از طرف من ناراحتی نداشته باشید. برادرم مرتضی در کارهای خانه به پدر کمک کن چون او کسی را جز من و تو ندارد و به نیروی ما احتیاج دارد.

«شهید موسی سلیمان»؛ وظیفه ام انجام یک تکلیف شرعی بود...+دستخط شهید

اینک که این جنگ تحمیلی خیلی طولانی شده و هر روز رزمندگان در جبهه، حماسه می‌آفرینند. صدامیان پلید و نابکار را به خاک و خون می‌کشند.

وظیفه تمام مسلمانان است که به جبهه‌ها بشتابند و از اسلام و قرآن دفاع کنند چون این یک تکلیف شرعی است، بنابراین تکلیف شرعی و به عنوان یک مسلمان و بنا به پیام اخیر امام فرمودند: رفتن به جبهه‌ها واجب کفائی است.

این راه را انتخاب کردم، که شاید سهمی در این جنگ داشته باشم و کار خیری انجام داده باشم. پدر جان باید این صدام بعثی از بین برود و اگر نرود ما ملت ایران تا آخرین قطره خون خود با بعثیون کافر بجنگیم و تا آنها را شکست دهیم.

«شهید موسی سلیمان»؛ وظیفه ام انجام یک تکلیف شرعی بود...+دستخط شهید

انشاالله آنها شکست خواهند خورد. و ما به کربلا با پیروزی کامل می رویم. پدرم اگر من به درجه رفیع شهادت نائل گشتم. برایم گریه نکنید و جسمم را به گلزار شهداء پیش امامزاده یحیی ابن زید ببرید و پهلوی برادرم شهیدم مطصفی سلیمانی دفن کنید.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته/ فرزند حقیر شما جانثار موسی سلیمان

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.